VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Saturday 22 March 2014

KISAH SEBENAR DISEBALIK FITNAH WAN AZIZAH HALAU PENIAGA UPTOWN BANDAR PERDA

Aku sebenaqnya malas nak masuk campoq hal PRK Kajang ni, nak lawan pun dak nak sokong pun dak, nak kempen pun dak. bagi aku PRK kajang hanyalah mainan barua barua politik (baca Anwar Berahim, Khalid Berahim dan Azmin Ali) dalam PKR yang nak menyusahkan rakyat.

Tapi bila timbul isu dua tiga hari ni kononnya ada peniaga yang kini berniaga di Kajang kerana kononnya dia telah di halau oleh Wan Azizan maka aku sebagai orang yang hdup mati susah senang tangis tawa dengan kawan kawan di uptown kenalah bercakap perkara yang benar.

Ok brader yang dalam video ni yang kata kerajaan Pulau Pinang halau dia sebenarnya adalah tidak benar sama sekali. Aku pun kenal agak rapat dengan brader ni.. dia berniaga Char Koew Tiau sebelum ni di Uptown bandar Perda..

Bila pihak Majlis Perbandaran Seberang Perai menyusun semula tapak tapak di Uptown akibat aduan kesesakan oleh orang ramai maka semua peniaga makanan telah di pindahkan ke gerai gerai yang di sediakan.

Hanya peniaga barang barang yang bukan makanan saja di benarkan berniaga di tapak tapak uptown Perda.dan lagi satu antara sebab brader ini tidak boleh berniaga di situ kerana gerai pacaknya betul betul di belakang Stesen Minyak Petronas, ianya sudah tentu merbahayakan keselamatan orang ramai kerana perniagaannya mengunakan api dan gas masak.

Adalah tidak adil baginya bila beliau menyalahkan Wan Azizah yang tidak ada kena mengena lansung dengan Uptown bandar Perda.

Sepatutnya beliau menyalahkan pihak pengurusan Uptown kerana gagal untuk membela nasibnya yang telah lama berniaga di situ

Sepatutnya brader ni bersama sama dengan kami berjuang untuk hak perniaga di uptown tapi sayangnya beliau lebih sanggup bersama sama umno yang hanya mencari peluang keuntungan politik.

Sekarang apa jadi... kena merantau jauh untuk mencari rezeki... ada umno tolong kamu.....

Abu Nawas
Perjuang UPTOWN Perda


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.