VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Sunday 16 March 2014

Pesta Muzik Tiga Hari Biadab, Kata Pemuda PAS

KENYATAAN AKHBAR
Muhammad Farkhan
Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan
 
“Pesta Muzik Tiga Hari Biadab”
15 Mac 2014
 
Penganjuran Future Music Fest 2014 Phase 2 yang dianjurkan selama tiga hari di Stadium Negara Bukit Jalil adalah satu tindakan biadap dan tidak menghormati sensitiviti rakyat Malaysia. Bermula sejak hari Khamis (13 Mac) dengan menampilkan 70 persembahan artis dijangka menarik hampir 80,000 penonton. Pesta ini tidak dibenarkan untuk mereka yang berumur 18 tahun ke bawah dan dikatakan mesti mengenakan kod berpakaian yang ditentukan oleh pihak penganjur.  
 
Hari ini kita diuji oleh Allah dengan ketidaktentuan cuaca sehingga dilaporkan 10,000 kebakaran hutan, jerebu hingga tahap yang membimbangkan dan kehilangan pesawat MH370, namun pihak kerajaan masih membenarkan pesta muzik diadakan untuk  menjahanamkan anak muda Malaysia. Pesta ini dianjurkan oleh Livescape Asia dan Future Entertainment Australia.
 
Saya melihat ramai pihak menganjurkan solat hajat di masjid-masjid dan solat istisqa’ memohon pertolongan Allah untuk menurunkan hujan, namun anak-anak muda terkinja-kinja berpesta dengan hampir 90% band antarabangsa di stadium. Jangan mencabar kuasa Allah dan kita bimbang pertolongan Allah tidak diberikan dengan wujudnya lambakan pesta-pesta seumpama ini.
 
Rujuk :
 https://www.facebook.com/futuremusicasia 


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.