VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Thursday 20 March 2014

SPR Harus Jawab! Keluarkan Pengundi Kajang Sesuka Hati


Wahai SPR, bagaimanakah pengundi di Jalan Reko Kajang boleh dipindahkan tanpa pengetahuan ke Serdang sedangkan beliau mengundi untuk DUN Kajang, Parlimen Hulu Langat pada PRU13 lalu..

Mangsa hadir sendiri berjumpa Jingga 13 dan mengadu tentang masalah ini. Mangsa dinasihatkan untuk membuat laporan polis walaupun jelas disini, bukan sekali tapi sudah berkali2 terjadi dalam Pilihan Raya Umum dan Pilihan Raya Kecil yang diadakan sejak dulu lagi.

SPR menyorok di sebalik Seksyen 9(a) bila perkara ini berlaku.Adakah SPR akan beri alasan yang sama "sedikit kesilapan telah berlaku, tetapi buat masa ini tidak boleh diubah semula ke asal kerana peruntukan Seksyen 9(a) Akta Pilihan Raya 1958, melarang nama dibuang dari daftar pemilih yang telah diwartakan"??

Jelas sekali kekotoran telah berlaku dalam senarai pendaftaran pengundi pilihanraya kecil dun Kajang dan pihak SPR x pernah belajar dari kesilapan dan mengulanginya dengan sengaja!

Untuk menjadi pengundi seseorang itu perlu menandatangani borang pendaftaran SPR dan mempunyai salinan kad pengenalan.

Jika cina ini menipu, kita meminta pihak SPR Selangor untuk menunjukkan bukti dari borang pendaftaran pertukaran kawasan mengundi!

1 comment:

  1. SPR (Selalu penipu Rakyat) akan sentiasa buat tetapi tidak dapat mengatasi kuasa ALLAH. Kenapa kah melayu-melayu ini bertindak demikian, beragama islam pula tu. Mereka-mereka yang bukan beragama islam mungkin lebih baik dari macai-macai ini, lebih tahu undang-undang dunia dan akhirat mengikut perlembagaan. Kenapa kah mereka ini perlu hidup lama. Adakah ALLAH melanjutkan usia agar mereka-mereka ini sempat bertaubat dan beramal ibadah kepada untuk berbuat baik sesama manusia. Ya ALLAH tunjukkan lah kuasa kamu dan insafkanlah mereka-mereka ini, berilah petunjuk agar mereka sedar berapa besar lagi kuasa kamu terhadap hamba semua.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.