VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Tuesday 8 April 2014

Atas desakan dan kecaman daripada PAS Negeri Sabah, bendera haram Israel telah diturunkan!




Semalam PAS Sabah mengecam pengibaran bendera Israel di Raintree Beach Resort, Tuaran Sabah di premisnya.

Perkara ini sangat mengguris perasaan umat Islam Sabah khususnya dan rakyat Sabah secara umum. Negara haram Israel tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan Malaysia, bagaimana mungkin kita boleh benarkan bendera negara mereka berkibar megah di sini, Kata Pesuruhjaya PAS Sabah, Mohd Aminuddin Aling.

Israel merupakan penjenayah antarabangsa yang telah membunuh dan memerangi negara umat Islam di seluruh dunia. Pihak kerajaan sewajarnya mengambil tindakan dan pendirian tegas mengenai perkara ini. Menteri Luar yang berasal dari Sabah, Datuk Seri Anifah Aman harus bertindak dengan segera. Malaysia sebagai sebuah Negara Islam tidak seharusnya membiarkan negara musuh Islam senang-senang masuk dan membiarkan mereka mengadakan atau mengikuti sebarang acara di negeri ini.

PAS Sabah sekali lagi mengecam tindakan mengibar bendera Israel dan memberi tempoh 24 jam untuk menurunkan bendera tersebut.

Dikhabarkan selepas kecaman ini.. Pihak premis terus menurunkan bendera israel.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.