VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Monday 30 December 2013

Sedang Heboh di Perkatakan Tentang Sekatan Jalan Raya di Hentian Rehat dan Rawat Gurun


Gambar ini menunjukkan Operasi Polis dalam sekatakan jalan Raya.. Adakah ini salah satu cara baru polis buat sekatan jalan raya selepas di kecam hebat kebelakangan ini.. Tujuan polis buat sekatan jalan raya bagus untuk mengekang penjenayah dan mengambil tindakkan kepada  persalah trafik.


Ramai pengguna jalan raya di lebuh raya sebelum ini tidak puas hati dengan sistem sekatan jalan raya di Malaysia.

Ini kerana tiga laluan dijadikan satu laluan menjadikan jalan sesak dan akan melambatkan pengguna Lebuh raya untuk sampai ke destinasi. Mungkin ini adalah cara terbaik untuk PDRM membuat sekatan Jalanraya demi kebaikan bersama. 

Sila lihat gambar perbezaan Sekatan Lebuhraya di Luar Negara dan di Malaysia.



Selapas aku tengok gambar yang di post melalui akaun twitter seorang pengguna lebuh raya dari selatan ke utara.. Aku terfikir adakah ini satu kaedah yang bagus untuk buat satu sekatan jalan raya.. 

Pada aku cara ini kurang mesra dengan pengguna lebuh raya yang lain.. Contoh di sini.. Kalau kita tengok dari gambar pon kita boleh tegokkan kesesakkan jalan raya.. Mungkin dalam banyak-banyak pengguna yang terlibat dengan sekatan jalan raya nie.. Ada kecemsan hendak ke RnR.. Sebagai contoh mudah anak nak ke toilet sebab sakit perut dan sebagainya yang selalu kita alami.. Ada nya lebuhraya dan RnR dengan tujuan untuk mememudahkan kita.. Dalam erti kata lain tidak lah menyusahkan kita.. 

Sekarang kita tengok gambar di mana cara sekatan itu di buat.. 

1001 satu masalah mungkin berlaku jika kita ada dalam keadaan macam nie.. Kalau dah lebuh raya buat sekatan macam nie berapa kilometer tersangkut dan habiskan masa?

Mungkin pihak polis boleh memikirkan cara lain yang lebih mesra dengan pengguna lebuh raya atau jalan raya biasa.. 

Tujuan dah elok dah.. Cuma cara perlaksanaan tu kurang sikit la.. 

Fikir-fikirkanlah.

1 comment:

  1. polis malaysia baru di bawah pimpinan mat sabu .,.,gila babi berkerja siang malam sebab mat sabu jua nji nak nait gaji kut hahahah woi bangsat anjing barua mat sabu yhampa bila masa barisan perintah tak buat kerja rasuah kuat makan kedarah sampai buncit perut .,.,., bila mat sabu jadi anjing mat sabu jadi barua mat sabu kerajaan haram jadah .,.,., hahahahaahha serupa mat sabu dalam kempen ceramah pas tak anjing anjing barua suruhan di bawah mat sabu hahahaahahhaha kurukuku hahahahah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.