VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Wednesday 12 March 2014

Punca Sebenar Tersebarnya Khabar Angin Pesawat MAS MH370 Hilang

Polis akan mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang didapati menyebarkan khabar angin melampau mengenai kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370.

"Jangan bertindak sesuka hati, berfikir dahulu sebelum bercakap. Fikirkan tentang perasaan ahli keluarga penumpang penerbangan tersebut, jika penumpang itu ahli keluarga kita sanggupkah kita buat tindakan tidak wajar pada masa kita sepatutnya berdoa," kata Khalid Abu Bakar

Dalam laporan utusan telah mencabar pihak polis dengan menyebar spekulasi yang boleh menyinggung perasaan keluarga mangsa Pesawat MAS MH370



Apa perasaan keluarga juruterbang #MH370 jika membaca laporan ini?

Adakah wajar juruterbang beragama Islam dianggap membunuh diri sekaligus sebagai penyebab kepada kehilangan pesawat Malaysian Airlines MH370‎?

Bukankah orang ramai dilarang keras menimbulkan sebarang spekulasi liar yang akan mengguris perasaan keluarga penumpang, selain menyusahkan kerja-kerja menyelamat?

A‎dakah larangan keras itu terkecuali kepada akhbar kawalan pemerintah seperti Utusan Malaysia?

1 comment:

  1. Surat khabar yang berkali2 terbukti Di mahkamah sebagai penyebar fitnah ni WAJAR di HINDARI. ANDA BIJAK KAN?


    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.