VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Thursday 13 February 2014

SPR Harus Perinci Kos RM1.6 juta Untuk PRK Kajang


Kenyataan Media 13 Februari 2014

SPR Harus Perinci Kos RM1.6 juta Untuk PRK Kajang

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menuntut pihak Suruhanjaya Pilihan Raya menyenarai dengan lebih terperinci jenis-jenis perbelanjaan daripada anggaran kos RM1.6 juta untuk PRK Kajang sepertimana yang diumumkan.

SAMM menyifatkan kos RM1.6 juta agak tinggi berbanding kos perbelanjaan PRK DUN Kuala Besut yang tidak mencecah RM1 juta, dalam keadaan logistik pengangkutan di Kajang jauh lebih baik berbanding Kuala Besut.

Dalam perlaksanaan PRK Kajang, tidak ada perbelanjaan baru buat SPR, tiada kenderaan baru yang dibeli, tiada perkakasan baru yang dibeli melainkan kertas ballot undian. Jadi di manakah kos pilihanraya yang tinggi ini disalur?

SAMM juga tidak menolak kemungkinan modus operandi SPR yang hanya menguntungkan pihak ketiga seterusnya menyebabkan kos perbelanjaan melambung tinggi. SPR seharusnya lebih efisyen dan memanfaatkan sepenuhnya sumber tenaga pekerja SPR yang diberi gaji bulanan.

Sekian

che'GuBard Pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.