VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Wednesday 12 February 2014

Masalah Penambakan Tanah Haram di Pulau Pinang








Dr. Afif adun Seberang Jaya tinjau masalah penambakan tanah haram di Permatang Nibong. Satu undang-undang yang lebih ketat perlu dilaksana.

Satu komen yang sangat aku setuju apa bila tanah pertanian di ubah jadi tanah perumahan..

"Tanah pertanian convert jadi tanah perumahan...kemudian mohon di pejabat DO,akhir lulus...kes ini banyak berlaku di seberang sejak zaman BN dan berjangkit zaman DAP/PKR.Kalau tak percaya tanya dato speaker..dia jaga pertanian dulu.?tanah pertanian terutamanya tanah sawah padi semakin kecil .....exco dulu pun tegas,...sejauh mana perlaksanaan undang undang digunapakai khas tambung tanah tanpa izin kerajaan...isu bukit botak pun belum selesai lagi."

Aku rasa undang-undang yang lebih tegas perlu di laksanakan untuk mengekalkan tanah pertanian kerana sekarang pengeluaran makan kita semakin berkurang oleh kerana kerakusan manusia mengubah tanah pertanian kepada tanah perumahan dan perindustrian..

Aku dalam bidang perladangan dan pertanian berasa sangat sedih bila rakyat tidak ambil kisah tentang masalah simpanan bekalan makanan negara.. Kerajaan dan pihak berkuasa perlu ambil serius akan benda ini untuk generasi akan datang..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.