VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Friday 20 December 2013

Kuasa Rosmah!!! Akhbar Mingguan The Heat digantung Zahid Hamidi

KDN gantung akhbar mingguan The Heat

Kalau fitnah saman.. Apa pulak dok pakai kuasa veto nie..

Nampaknya menerbitkan artikel berhubung perbelanjaan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Rosmah Mansor boleh menyebabkan sesuatu organisasi bermasalah.


Sebelum ini Malaysiakini difahamkan, Kementerian Dalam Negeri mengeluarkan surat tunjuk sebab kepada mingguan The Heat berhubung artikel berjudul "All eyes on big spending Najib" dalam keluaran Novembernya.

The Heat sebuah penerbitan bawah Kumpulan HCK Capital yang diterajui oleh ahli korporat Clement Hii. Sumber enggan mendedahkan kandungan surat itu.

Begitu juga Ketua Pengarang David Lee Boon Siew.

 "The Heat tiada komen untuk diberikan," katanya ketika diminta mengesahkan menerimat surat tunjuk sebab itu.

Sebelum ini, Malaysian Insider melaporkan, Pejabat Perdana Menteri mengarahkan Astro Awani menarik balik artikel berhubung Rosmah, yang ditulis berdasarkan tulisan bekas tokoh wartawan A Kadir Jasin di blog.


Kalau betullah laporan dari Malaysiakini tu... persoalannya disini ialah sejak bila semua media cetak tidak dibenarkan menyatakan yang benar?

Adakah Transformasi najib kini bertukar 'transforosmah'! Akibat transforosmah itu, maka tergantunglah The Heat dalam sejarah persuratkhabaran kita.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.