VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Sunday 15 December 2013

KDN Buat Lawak Lagi, 'Bukti Gred A Syiah' Mat Sabu tak akan didedah


Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata bukti yang didakwa mengaitkan timbalan presiden PAS Mohamad Sabu dengan fahaman Syiah tidak akan didedahkan kepada umum.

Laporan The Star Online menyebut, Zahid Hamid berkata beliau juga akan berhenti dari membuat kenyataan selepas menyerahkan bukti tersebut kepada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).


"Tugas kami (Kementerian Dalam Negeri) adalah untuk memastikan keselamatan negara manakala tugas Jakim pula ialah melihat isu yang melibatkan akidah.

"Jadi, amat penting untuk menyerahkan bukti kepada jabatan (Jakim)," katanya seperti dipetik dalam laporan tersebut hari ini.

Beliau berkata demikian apabila ditanya mengenai langkah lanjut Kementerian Dalam Negeri (KDN) setelah mendedahkan 10 bukti penglibatan Mohamad Sabu dalam Syiah Khamis lalu.

KDN juga dilaporkan memiliki bukti lebih bermutu - dikategorikan sebagai "gred A" - yang didakwa boleh mengaitkan Mohamad sebagai pengikut Syiah.

KDN yang perlu bukti tuduhan

Timbalan presiden PAS Mohamad Sabu berkata Kementerian Dalam Negeri (KDN) bertanggungjawab mengemukakan bukti kerana mendakwa beliau sebagai pengikut Syiah dan bukan sebaliknya.

Beliau mengulas gesaan oleh pegawai agama KDN, Zamihan Moat Zain yang mahu Mohamad mengemukakan bukti bagi menadikan tuduhan tersebut.

"Beban bukti di tangan mereka (KDN) kerana mereka yang menuduh saya.

"Sepanjang pengetahuan saya, itu caranya undang-undang berjalan di Malaysia," katanya seperti dipetik dalam laporan the Star Online.

Zamihan semalam menggesa Mohamad agar berhujah secara ilmiah bagi menafikan 10 bukti yang dikeluarkan KDN kelmarin.

Beliau meminta Mohamad berbuat demikian sekiranya tokoh PAS itu tidak yakin dengan bukti yang dikemukakan.

"Kalau kata bukti-bukti ini tidak cukup kuat, (Mohamad) sila jawab secara ilmiah untuk menafikan 10 bukti berkenaan.

"Tidak kiralah sama ada secara bersemuka dengan KDN, jawab dalam YouTube atau dalam surat khabar," katanya seperti dipetik dalam laporan Bernama semalam.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.