VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Saturday 8 February 2014

Program Penerangan Isu Semasa Rafizi di Bukit Gedung, Pulau Pinang


Ceramah isu semasa bersama Rafizi di Bukit Gedung, Pulau Pinang Bersama TKM1 Haji Rashid Hasnon, Yb Sim dan bersama pemimpin Pakatan Rakyat Pulau Pinang anjuran SAMM Pulau Pinang

Isu panas yang di ulas oleh rafizi bermula dengan isu PRK Kajang sampai lah isu masalah rakyat seperti GST, Kenaikan Harga Barang dan Pembaziran..

Isu GST secara ringkas iaitu ada dua mazhab.. GST (Gasak Sampai Tertongeng) GST (Geng Songkok Tinggi) Segala barangan di kenakan GST.. Kenakan cukai 6% kepada kerajaan.. Kecuali yang di kecualikan daripada cukai.. Selain yang tidak kecualikan akan di kenakan cukai.. Harga barang sudah tentu akan naik.. Elektrik akan di kenakan cukai..

Rafizi minta golongan muda kawin sebelum di kenakan cukai.. Kerana semua benda akan di cukaikan.. Akan membebankan rakyat..

Yang di serang malam nie oleh rafizi iaitu Kak Jat sampai Najib Razak..

Rafizi ada isu panas akan di bawa ke PRK Kajang.. Kita tunggu di PRK Kajang..

Rafizi mengikatkan kita tentang Ibnu Khaldun.. Jatuh bangun empayar Islam berpunca dari Cukai.. Bangun empayar islam dengan cukai yang rendah dan akhirnya jatuh empayar islam kerana cukai yang tinggi, boros untuk anak beranaknya..

Rafizi mengingatkan kita untuk lawan pembaziran dan rasuah untuk generasi akan datang..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.