VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Monday 27 January 2014

Panas! Debat Kalimah ALLAH, Sinar Tarik "Hand Break" Last Minit Selepas di Gertak Perkasa




Semalam laporan FMT Perkasa mahu Sinar Harian membatalkan debat.

Ibrahim Ali kata untuk kebaikan Islam, tidak perlu debat antara mereka mengenai isu kalimah Allah daripada aspek undang-undang.

Tambah dia lagi debat  ini akan banyak mudaratnya dan keburukan kepada Islam.

Bekas ahli parlimen Pasir Mas itu menambah memang terbukti dengan langkah itu bahawa ahli politik dan akal fikiran tiada kena mengena dengn satu sama lain.

“Terus terang debat yang ingin dibuat itu menghina mahkamah, kerana kes ini masih dibicarakan di mahkamah tidak boleh dibincang atau diulas oleh mana-,mana pihak,” katanya.

Ibrahim berkata siapa yang menjadi penasihat kepada mereka berdua ini manakala akhbar Sinar Harian seperti biasa mendapat keuntungan dan perhatian lebih utama daripada Islam.

"Fikirlah sebelum banyak lagi kekeliruan sesama Islam dan bukan Islam bertepuk tangan,” katanya lagi yang menghantar sms dari Mekah.

Kenapa Brahim Ali Takut?

Laporan Sinar
Debat kalimah ALLAH dibatalkan

SHAH ALAM – Debat Sinar Harian mengenai isu kalimah ALLAH antara Pengerusi Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar dan Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Khalid Samad yang dijadualkan hari ini (27 Januari 2014) terpaksa dibatalkan.

Penasihat Eksekutif Editorial Kumpulan Media Karangkraf, Datuk Abd Jalil Ali berkata, keputusan di saat akhir ini dibuat setelah mengambil kira pelbagai sudut situasi terkini.

“Setelah meneliti pandangan dan nasihat daripada tokoh-tokoh agama, beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan juga mereka yang prihatin, kami mengambil keputusan untuk membatalkan debat ini,” katanya.

Beliau berkata, pandangan dan nasihat telah disuarakan pelbagai pihak menerusi akhbar, media sosial, e-mel dan surat-surat yang dihantar ke pejabat Sinar Harian.

“Kami memahami perasaan dan sentimen umum semasa dan justeru itu kami mengambil keputusan ini,” tegas beliau.

Sinar Harian turut memohon maaf kepada mereka yang telah bersedia untuk mengikuti wacana ini tetapi keputusan dibuat walaupun berat atas semangat keharmonian dan perpaduan.

Sinar takut dengan ugutan Perkasa?
Ajak sekali alim ulamak jadi moderator atau penegur..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.