VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Friday 31 January 2014

BR1M: Dengan RM1.80 Setiap Hari Adakah Kita Senang di BODOHKAN?


Jangan bagi ikan kepada orang yang lapar... tapi berilah joran dan ajar orang yang lapar itu memancing... agar dia mampu menangkap ikan sendiri dan tak kelaparan lagi - pepatah lama.

Malaysia ada banyak khazanah negara yang boleh dikongsi dengan rakyat, tapi ada sesetengah pemimpin mengutamakan kepentingan peribadi,sehingga kan membuatkan rakyat terpaksa menanggung hutang yang menimbun, lepas tu bagi brim untuk menyedapkan hati rakyat.. Bijak betui cara pemimpin malaysia urus ekonomi negara? tapi bijak lagi pengundi yang mengundi depa.. tahniah dan terima kasih..(hanya sindiran untuk orang yang makan cili)

Macam-macam komen ada yang aku baca... Ada yang mengutuk itu dan ini... Sebab BRIM saja dah lupa barang itu dan ini naik harga... Come on la brader.. Baik tak dapat BR1M tapi harga barang turun... Dari dok cakap syukurlah dapat BRIM dari tak dapat langsung...

Kalau keluarga tu ada 5 org RM1.80 tu bahagi 5 jadi maka nya tak sampai 40 sen seorang.. Gembira jadi rakyat Malaysia?

Dengan umpan RM1.80 sen.. BN berjaya bodoh-bodohkan rakyat?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.