VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Saturday 7 December 2013

Mangsa Banjir Bukan Hanya Orang Pakatan Rakyat


Sebelum tu baca dulu kisah sini.. Kisah Boikot Bantuan Banjir

Aduh. Sebenornya jangan kesiankan gua dan juga semua sukarelawan termasuk yb2.

Kita patut kasihan pada mangsa yg didiskriminasi oleh pihak yang tak berapa nak siuman serta hilang kemanusiaannya. Mengapa rakyat harus didera semata ini adalah parlimen pakatan rakyat.

Yang jadi mangsa bukan hanya orang2 pr. Malah pakcik totok umno pun terpaksa bergelut dalam kepayahan mengharungi banjir dan survival harian. Ini adalah manusia. Ini adalah rakyat. Gua pun mangsa banjir. Tapi gua tak kisah pasal gua masih muda dan hensem. 

Tapi kesianlah pada pakcik makcik warga emas. Bayi2 dan anak kecil. Apa persediaan kerajaan? Adakah sebab kawasan pr pembangkang semua terhalang? Polisi apa ini? 

Jika mahu kami tadbir.. Sila serah semua tanggungjawab bersama kuasa pentadbiran. Kami bersedia buktikan. Bukan dengan cara baling batu sembunyi tangan. Depan manis mulut bicara pada rakyat. Belakang kami, kamu tikam azab rakyat.

Catatan P.Aimar









Kak jat kalau dapat mikrofon tu jangan gila sangat. macam mana keluar dari mulut dia neh kata, mana geng pembangkang dikala banjir.

1 comment:

  1. Aku tak tahu nak cakap apa lagi dengan perangai pemerintah Malaysia ini.Semua yang
    terlibat dengan banjir itu adalah RAKYAAT MALAYSIA.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.