VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Thursday 8 August 2013

Malaysiaku "Aman" di Pagi Raya

 Gambar Hiasan


Seorang wartawan Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (Bernama) kehilangan tiga buah komputer riba, sebuah kamera digital dan wang tunai RM2,000 apabila rumah yang disewanya di SS2, Petaling Jaya dipecah masuk petang semalam.
   
Teoh Hwei Meng, 35, yang bertugas di Meja Bahasa Mandarin berkata sebaik sahaja tiba di rumahnya kira-kira pukul 6.30 petang beliau  terkejut melihat pintu pagar serta pintu depan rumahnya terbuka luas.
   
"Saya memberanikan diri dan masuk untuk memeriksa di dalam dan mendapati rumah saya telah digeledah dan barangan dalam bilik saya berselerak.
   
"Kebetulan rakan serumah saya juga baru balik dan kami segera ke Balai Polis Sea Park untuk melaporkan kejadian tersebut," katanya.
   
Teoh tinggal di kawasan itu sejak lima tahun lepas dan ini kali pertama kediamannya dipecah masuk.
   
Beliau berkata kawasan kediamannya pernah mengalami kejadian pecah rumah, kecurian kereta serta ragut dan berharap polis dapat meningkatkan rondaan terutama pada musim perayaan ini kerana ramai daripada jiran-jirannya meninggalkan rumah disebabkan bercuti panjang.- Bernama

***Pesanan***
Saya syorkan supaya semangat perpaduan, semangat pengorbanan, semangat perjuangan, silaturahim dan usaha membantu rakyat yang daif tanpa mengira kaum ditingkatkan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.