VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Thursday 25 December 2014

Pulanglah Najib, Rakyat Perlukan Perdana Menteri Ketika Ini



Kenyataan Umum
25 Disember 2014

Pulanglah Najib, Rakyat Perlukan Perdana Menteri Ketika Ini

Ketika ini, negara sedang menghadapi ujian yang amat besar. Beberapa ketika sebelum ini, negara telah turut terheret dengan penurunan harga komoditi dan minyak. Kemudian, penurunan nilai Ringgit Malaysia dan kini bencana banjir besar yang melanda Pantai Timur Semenanjung.

Kesemua ujian ini sepatutnya memerlukan tumpuan dan fokus daripada seorang Perdana Menteri. Namun malang bagi Malaysia apabila Perdana Menteri memilih untuk bergembira menghayunkan kayu golf bersama Presiden Barrack Obama.

Kepada Najib, bagaimana anda boleh tersenyum gembira bermain golf di Hawaii ketika rakyat di sini resah, ketakutan dan huru hara memikirkan untung nasib menghadapi bencana banjir besar?

Adakah keutamaan Najib sebagai Perdana Menteri adalah untuk memuaskan hati dan menjadi budak Amerika Syarikat yang baik? Tidak bolehkah Najib membatalkan jadual ke Amerika Syarikat dan memilih untuk berada bersama rakyat ketika ini.

Kebingungan rakyat yang melihat tindak tanduk sindrom penafian Putrajaya terhadap keadaan banjir di Kelantan yang semakin memburuk akhirnya telah terjawab. Rupanya Perdana Menteri kita tidak berada di dalam negara tetapi sedang bergembira bersama Presiden Barrack Obama.

Pendokong Barisan Nasional heboh tempohari sewaktu Kajang dilanda banjir kilat dengan memainkan gambar Wan Azizah dan keluarga bercuti di luar negara. Nah, kini ketua kamu yang juga seorang Perdana Menteri memilih untuk bersama Barrack Obama berbanding rakyat sendiri.

SAMM mendesak Najib untuk segera pulang ke Malaysia dan fokus menyelesaikan pelbagai masalah dalam negara ketika ini. Sudah cukuplah waktu berfoya-foya di luar negara. Ini bukan masanya untuk kamu menjelajah keluar negara lagi.

SAMM juga mengambil kesempatan untuk memberikan gelaran Bapa Foya-Foya kepada Najib Razak. Pulanglah Perdana Menteri Foya-Foya. Rakyat Malaysia memerlukan kamu sekarang ini.


Che'GuBard
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia

1 comment:

  1. cukuplah dah nak bagi brim ni,x perlu lagi nak diistihar darurat, bukan 1malaysia yg darurat, jimatlah wang negara, harga minyak jatuh duitpun jatuh, bukan nya x mau bagi - x boleh bagi lagi

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.