VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Thursday 11 October 2018

SALAHKAH LANTIK AHLI POLITIK JADI PENGERUSI LEMBAGA PENGARAH UNIVERSITI (LPU)?



Ada mengatakan salah kerana ini melanggar manifesto pilihan raya. Tetapi bagi saya apa masalahnya jika mereka layak dan pelantikan mereka boleh memberikan kebaikan.

Yang salahnya ialah lantik ahli politik yang ada masalah integriti, dan lantik ahli politik memegang dua atau tiga jawatan. Atau dalam konteks universiti, lantik mereka yang menyekat kebebasan akademik.

Jika melantik Pengerusi LPU, saya fikir melantik bekas ahli akademik yang sekarang menjadi ahli politik tidak melanggar manifesto pilihan raya. Kita memberikan jawatan sesuai dengan kelayakannya. Kita perlukan sumbangan kepakaran orang seperti ini.

Saya yakin pelantikan bekas ahli akademik sebagai Pengerusi LPU adalah terbaik untuk pembangunan universiti. Malah inilah yang sepatutnya dipraktikkan kerana meletakkan orang yang sesuai di tempatnya.

~MAY

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.