VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Thursday 26 November 2015

Bekas Ahli Majlis Dari PAS Bakal Berdepan Dengan Tindakan Undang-Undang Kerana Menfitnah



26 NOV 2015

Merujuk kepada keratan muka depan dan mukasurat 13, akhbar Utusan Malaysia bertarikh 25hb Nov 2015. Didalam artikel  tersebut telah menerbitkan kenyataan daripada bekas ahli majlis MBPP iaitu Saudara Izuree Ibrahim. Dimana beliau secara jahat dan fitnah telah dilaporkan memaklumkan :

Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) telah mengeluarkan lesen premis perjudian. Dimana MBPP hanya mengeluarkan lesen premis perniagaan dan Kementerian kewangan yang bertanggujawab mengeluarkan lesen perjudian.

MBPP menerima 120 permohonan lesen perjudian di Jalan Penang. Mengikut rekod jabatan tiada lansung permohonan Pusat Hiburan di Jalan Penang pada tahun 2014 dan memang tiada permohonan pusat perjudian akan diterima oleh Majlis Bandaraya Pulau Pinang.

Beliau mengeluarkan kenyataan dengan niat jahat atau (mala fide) bahawa ada bayaran diterima dari tauke judi oleh pimpinan kerajaan negeri.

Ahli Bandaraya Pulau Pinang bersengkongkol dalam kelulusan lesen perjudian. Dimana lagi sekali ditegaskan Majlis Bandaraya Pulau Pinang tidak pernah memproses sebarang permohonan lesen perjudian.

Beliau telah dipecat dari jawatan ahli majlis MBPP kononnya kerana lantang mempersoalkan kelulusan mendadak lesen premis judi.

Beliau dengan niat jahat mendakwa memaklumkan kepada Datuk Bandar berkenaan isu penambahan kelulusan lesen perjudian tetapi tidak mendapat perhatian.

Setelah meneliti isu ini dan setelah mendapat maklumat lengkap dari Jabatan berkaitan dan mendapat nasihat dari Penasihat Undang-undang Kami Ahli-ahli Majlis, Majlis Bandaraya Pulau Pinang menegaskan:

Ahli Majlis Bandaraya Pulau Pinang mengutuk sekeras-kerasnya tindakan mengeluarkan menyataan yang berniat jahat (mala fide) dan tidak benar oleh Sdr Iszuree Ibrahim keatas ahli-ahli Majlis, Majlis Bandaraya Pulau Pinang , Datuk Bandar Majlis Bandaraya Pulau Pinang dan Majlis Bandaraya Pulau Pinang itu sendiri.

Mengesa Jabatan Undang-undang mengambil tindakkan menyaman beliau atas kenyataan yang berniat jahat dan secara terang memfitnah Majlis Bandaraya Pulau Pinang.

Laporan Polis akan dibuat agar pihak berkuasa mengambil tindakkan keatas kenyataan beliau yang bersifat ‘fitnah jenayah’.

AHLI-AHLI MAJLIS

MAJLIS BANDARAYA PULAU PINANG

posted from Bloggeroid

2 comments:

  1. Bila kerajaan PH suruh letak jawatan secara terhormat dia tak nak. Bila dah kena pecat dia buat cerita macam2 pulak. Macam ni parti Islam? Buat malu agama je.

    ReplyDelete
  2. kih kih kih...

    masa kempen bagitau ke rakyat kamilah PR...

    sekarang tak tanya ke rakyat pun nak tukar PR ke PH...

    bukankah perangai serupa bien ke namanya tu?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.