VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Thursday 20 November 2014

PANGLIMA MALAYSIA Mendepani Isu Rakyat Apabila Parti PAS Mempunyai Masalah Dalaman


Diwaktu kemelut perbalahan didalam parti PAS ,ramai yang tertanya-tanya kemana hala tuju parti itu dengan kehilangan keyakinan ahli terhadap pimpinan tertinggi. Banyak kerja-kerja rakyat terabai dan PAS kurang memberi tumpuan kepada isu sehinggakan mereka lupa tanggungjawab mereka terhadap rakyat.

Diwaktu masalah dalaman berterusan, Allah telah menunjukkan sesuatu dimata rakyat, dengan timbulnya NGO PANGLIMA MALAYSIA ( Pertubuhan Angkatan Belia Bersama Ulama ). Dipimpin oleh Sdr Sulaiman Ibrahim atau lebih dikenali Leman Raja Lawak yg merupakan ikon anak muda PAS. Beliau tak pernah pedulikan masalah dalaman yang tercetus.

Apa yang penulis nampak, NGO PANGLIMA ini berjaya mendepani isu-isu rakyat dari peringkat bawah hinggalah isu nasional seperti isu getah, tanah, pembaikan sistem negara dan sebagainya. Mereka berani dan mula mengharumkan nama parti dan menaikkan semangat dikalangan ahli PAS.

Tidak cukup dengan isu-isu yang dikeluarkan dan menganjurkan perhimpunan membantah GST ,kenaikan kos sara hidup ,harga getah dan pemotongan subsidi bahan api. PANGLIMA mengerakan ahli-ahlinya membuat kebajikan kepada rakyat seperti membantu gelendangan, bantuan khas kepada Bapa tunggal dan sekarang telah menjayakan program kepada anak-anak golongan yang berpendapatan rendah dengan memberikan bantuan pembayaran yuran kemasukan kolej dan universiti secara percuma kepada pelajar yang ingin melanjutkan pelajaran ke IPTS yang dilantik.

Kehadiran PANGLIMA MALAYSIA sedikit sebanyak dapat memberikan keyakinan kepada rakyat dimasa depan. Penulis berharap, masyarakat diluar sana mengikuti jejak langkah dan pergerakan mulia mereka jika betul-betul berjuang demi rakyat.

Bantulah NGO PANGLIMA MALAYSIA jika ada lebihan rezeki.

Gambar-gambar Team PANGLIMA MALAYSIA melakukan gerak kerja



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.