VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Sunday 23 March 2014

Isu Kekeluargaan Dalam Politik Tidak Timbul, Syaratnya Ialah Kelayakan dan Diterima Khalayak, Kata Tuan Guru Nik Aziz

Kenyatan Dari Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat

Ada bekas pemimpin tertinggi UMNO menyatakan bahawa undi untuk PKR khususnya di Kajang hanya berpusing-pusing antara Anwar dan ahli keluarganya sahaja.

Saya katakan, tiada masalah amanah kepimpinan berpusing-pusing di antara ahli keluarga sekiranya mereka layak dan diterima oleh khalayak.

Bahkan para khulafa' ar-rasyidin pun berpusing-pusing antara mertua dan menantu Rasulullah SAW sahaja.

Jika benar ahli keluarga tidak dibenarkan memegang kuasa, bagaimana pula dengan Perdana Menteri yang sepupunya juga menjadi Menteri?

Satu ketika pernah menantu Presiden UMNO sendiri memegang jawatan di dalam Pemuda UMNO.

Dan jangan dilupa jawatan Menteri Besar Kedah juga disandang oleh individu yang melangkaui senioriti, bukankah kerana hubungan kekeluargaan dengan pemimpin tertentu?

Kerana itu saya katakan, syaratnya ialah kelayakan dan diterima oleh khalayak, isu hubungan kekeluargaan tidak timbul.


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.