VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Thursday 6 March 2014

Dipercayai Seorang Penyokong Perkasa Hilang Telur Sebiji Selepas Salam Dengan Teresa Kok


Ahli Parlimen Seputih, Terasa Kok disalam dengan 'telur busuk' oleh seorang penyokong Perkasa sejurus selesai ceramah di Padang Taman Cermai di sini, malam tadi.

Belum sempat melarikan diri, hadirin rata-rata Melayu mengepung serta memberkas lelaki misteri itu demi mencegah provokasi lanjut di sini.

Pasukan Skuad Keadilan Malaysia (SKUAD) lantas segera membawa keluar Terasa dari lokasi kejadian.

Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin berkata, tindakan melampau itu bertentangan dengan adat Melayu serta maksud al-Quran.

"Pernah Islam ajar bagi 'telur temelang' kepada bukan Islam kalau kita nak bukan Islam hormat mereka, kononnya untuk pertahan maruah Melayu," tanya Muhammad Nizar dalam nada yang tegas.

Beliau berkata, tindakan itu bertentangan dengan ayat 8 dari Surah Al-Maidah.

Nas itu bermaksud, "...Dan janganlah kebencian kamu kepada sesuatu kaum  mendorong kamu supaya tidak berlaku adil berlaku  adillah  kerana  ianya lebih dekatdengan taqwa."

Sebelum itu, Timbalan Ketua MenteriI, Datuk Mohd. Rashid Hasnon dan Steven Sim Che Keong (Ahli Parlimen Bukit Mertajam) masing-masing mengkritik politik perkauman yang diceritakan oleh penyokong Umno Perkasa belakangan ini.

Oleh: ZAINULFAQAR YAACOB

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.