VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Thursday 23 January 2014

SAMM Menyokong Himpunan TURUN 2.0 Pada 26 Januari 2014

Kenyataan Media 
23 Januari 2013

SAMM Menyokong Himpunan Turun 2.0 

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menyokong sepenuhnya usaha gerakan masyarakat marhaen untuk membantah kenaikan harga barang, bantah GST dan tolak politik perkauman.

Pada 26hb January 2014
Tapak Parkir Sunway Business Center, Seberang Jaya, Pulau Pinang.
Jam 2.00 - 4.00 petang 
Orang ramai yang hadir digalakkan memakai pakaian kuning hitam sebagai warna tema.

SAMM dengan ini menyokong penganjuran ”HIMPUNAN TURUN 2.0” yang dipimpin oleh SAMM, Jingga 13, TURUN, Lang-Gar dan NGO-NGO serta Yb Rafizi Ramli dan Pemimpin-pemimpin rakyat Pulau Pinang.

Perhimpunan ini untuk memprotes terhadap kenaikan harga dan sikap tidak bertanggungjawab PM Najib. 

Kerajaan persekutuan mempunyai tanggungjawab untuk mencegah kenaikan harga. 

Walau bagaimanapun, ia kelihatan bahawa kerajaan lebih suka untuk mencuci tangannya dengan berkata bahawa ia tidak harus dipersalahkan kerana kenaikan harga.

Bagi SAMM ini isu ekonomi, kemiskinan rakyat dan membantah kenaikan harga barang. Tak ada kena mengena dengan isu perkauman.

Bagi Rakyat dan mana-mana parti politik yang ingin menyokong perhimpunan ini, sepatutnya turut terlibat sebagai gagasan rakyat yang prihatin terhadap isu ekonomi dan menolak politik perkauman.

SAMM menggalakkan ahli-ahlinya untuk turut terlibat dalam usaha ke arah mobilisasi rakyat bagi menjayakan perhimpunan TURUN 2.0.

SAMM ingin menegaskan bahawa perhimpunan ini akan digerakkan secara aman dan berharap tiada provokasi dilakukan oleh mana-mana pihak.

Pihak polis yang bertanggungjawab untuk menjaga keamanan dan keselamatan mestilah dilihat sebagai tidak mengganggu perjalanan himpunan ini.

SAMM mengingatkan ahli-ahlinya untuk sentiasa menjaga disiplin dan ketinggian akhlak sepanjang perhimpunan.

Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (Pulau Pinang)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.