VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Saturday 29 December 2012

Utusan, Umno Kantoi Lagi Isu Kalimah ALLAH


1) konon PAS buat himpunan bantah lim guan eng nak guna kalimah Allah.

2) tapi peliknya, PJ PAS Pulau Pinang Datuk Saleh Man x tahu menahu ada penganjuran demo seumpamanya oleh PAS Penang. 

3) lagi pelik, bantahan tu diketuai pulak oleh pimpinan sebuah NGO pro UMNO, JMPP. Takkan x de pimpinan PAS hatta pemuda sekalipun yg boleh lead?

4) mungkin UMNO tau kalau buat himpunan atas nama mereka, himpunan tu tak laku, jadi terpaksalah menipu guna nama PAS.

5) lagi jijik bila utusan quote kenyataan Datuk Harun Taib berhubung isu kalimah Allah ni. Kenapa tak quote kenyataan-kenyataan beliau yg lain seperti menggesa mufri bertaubat kerana menjaei pengampu kerajaan?

6) paling malang, himpunan yng dihadiri setakat puluhan kerat manusia menjadi berita utama, sedangkan himpunan Oren yang dihadiri hampir 2,000 org dipandang sepi...


Sumber: Pemudabatu.com

..Bible di negara-negara Arab yang berbahasa Arab memang menggunakan perkataan الله merujuk kepada Tuhan yang sebenar..begitulah di gereja-gereja Arab..cumanya Bible dalam English memilih perkataan God ataupun Lord..

Firman Allah (maksudnya) “Dan sesungguhnya jika engkau (Wahai Muhammad) bertanya kepada mereka (yang musyrik) itu: “siapakah yang menurunkan hujan dari langit, lalu dia hidupkan dengannya tumbuh-tumbuhan di bumi sesudah matinya?” sudah tentu mereka akan menjawab: “Allah”. Ucapkanlah (Wahai Muhammad): “Alhamdulillah” (sebagai bersyukur disebabkan pengakuan mereka yang demikian), bahkan kebanyakan mereka tidak menggunakan akal ((Surah al-Ankabut ayat 63).

Al-Imam Muslim dalam sahihnya meriwayatkan hadis mengenai perjanjian Hudaibiah antara Nabi s.a.w dengan Quraish Mekah, seperti berikut: “Sesungguhnya Quraish membuat perjanjian damai dengan Nabi s.a.w. Antara wakil Quraish ialah Suhail bin ‘Amr. Sabda Nabi s.a.w : barangkali aku boleh tulis Bismillahirrahmanirrahim. Kata Suhail: Adapun Bismillah (dengan nama Allah), maka kami tidak tahu apa itu Bismillahirrahmanirrahim. Maka tulislah apa yang kami tahu iaitu BismikalLahumma (dengan namaMu Ya Allah!)”. Dalam riwayat al-Bukhari, Nabi s.a.w menerima bantahan tersebut.
Sumber: DrMAZA.com


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.