VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Monday 26 September 2016

UMNO Bahagian Sik Akui Saingan Utama dikawasan Ini Ialah AMANAH Pada PRU14 Bukannya PAS


UMNO Bahagian Sik akui saingan utama dikawasan ini ialah AMANAH pada Pru14 bukannya PAS

Sik , 26 Sep 2016 , UMNO Sik mula bersuara apabila perkembangan parti amanah Sik mula berkembang dari peringkat bawahan dan ramai ahlinya mempersoalkan gerak kerja yg ditonjolkan oleh amanah Sik membawa kelainan dan diterima oleh rakyat Sik.

Bekas Ajk UMNO bahagian Sik ( nama dirahsiakan ) mengatakan bahawa ," _melihat situasi politik kawasan Sik sekarang ,yg jadi cabaran utama kami srkarang ialah parti amanah bukannya Pas kerana Pas kami dari umno sudah boleh mengjangka strategi mereka sebelum pilihanraya tetapi amanah sik ni membawa sedikit kelainan kerana pimpinan amanah sik bergerak ke akar umbi tanpa mengikut skala dan susah nak baca strategi depa ni ibarat membunuh kami hingga akar umbi_, ujar beliau.

Menurut beliau lg , Ketua Amanah Sik Sdr leman Raja Lawan membawa pendekatan politik yg berbeza dimana beliau tidak pernah menyerang peribadi lawan terutama 3 org Yb dari UMNO. Apa yg dilihat hanyalah membawa isu isu setempat dan menyelesaikan masalah rakyat melalui saluran yg betul. " _Kami dari UMNO juga tidak pernah menyerang Amanah Sik kerana pendekatan kebajikan dan sikap perihatin yg ditonjolkan oleh ketua Amanah Sik dan ajk mereka tidak menguriskan hati kami_.

_Yang kami risaukan ialah pengundi dan penyokong yg akan hilang keyakinan kepada UMNO .Kami terpaksa mencari peluang dan cara pendekatan yg lain bagi menawan hati pengundi terutamanya ahli kami sendiri.Buat masa ni kami terpaksa mengikut rentak amanah Sik supaya perlumbaan dalam menawan pengundi di daerah ini dijaga rapi dan mengekalkan kemenangan 3 kerusi yg kami menangi_, Ujarnya lagi.

Ditanya mengenai Parti BERSATU pula ,beliau berkata ,buat masa sekarang tiada lagi kelibat pemimpin mereka dikawasan tersebut.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.