VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Wednesday 15 April 2015

Siapa Yang Bagi Peluru Pada Pembangkang? Tun Mahathir atau Najib Razak


Siapa Yang Bagi Peluru Pada Pembangkang? Tun M atau DSN?

Betul ke kritikan Tun M ibarat memberi peluru kepada pembangkang? Jom kita semak balik segala fakta dengan bertanyakan kepada diri kita soalan soalan berikut. 

1. Siapa yang MANSUHKAN Akta ISA sehingga meningkat nya kadar jenayah dan pembangkang semakin berani memainkan isu isu sensitif di negara ini?

2. Siapa yang JANJI pada pembangkang untuk menghapuskan Akta Hasutan?.

3. Siapa yang LANTIK individu pro pembangkang, majlis peguam liberal dan LGBT dalam Majlis Konsultasi Perpaduan Nasional untuk merangka draf undang undang Akta Keharmonian Nasional bagi mengantikan Akta Hasutan?

4. Siapa yang GUBAL Akta Perhimpunan Aman 2012 yang memberi ruang dan peluang untuk pembangkang berdemonstrasi di jalanraya?

5. Siapa yang MENANDATANGANI Penyelesaian 10 Perkara yang membenarkan penerbitan dan pengedaran bible berbahasa Melayu?.

6. Siapa yang MELAKSANAKAN konsep 1 Malaysia sehingga mengabaikan Dasar Ekonomi Baru dan bumiputera?

7. Siapa yang MENUBUHKAN 1MDB?

8. Anak siapa yang BELI rumah RM300 juta di Amerika dan berbelanja RM300 juta lagi untuk membuat filem?

9. Di bawah pentadbiran siapakah kos sara hidup semakin meningkat?.

10. Di bawah pentadbiran siapakah orang Melayu semakin tersisih dan tidak mampu memiliki hartanah terutama di bandar bandar?.

11. Dasar ekonomi siapakah yang menyebabkan semakin ramai anak Melayu menganggur?

12. Isteri siapakah yang mengembara ke seluruh dunia dengan mengunakan jet kerajaan ketika negara di landa musibah banjir?

13. Isteri siapa kah yang tanpa segan silu memberitahu rakyat jelata jumlah yang di belanjakan nya hanya untuk mewarnakan rambut?

14. Di bawah pemerintahan siapakah yang menjadikan pembangkang semakin kuat dengan menguasai sebegitu banyak kerusi Parlimen?

Kalau kita tak ada jawapan bagi soalan soalan di atas mungkin kita boleh rujuk kepada Ketua Bahagian, Ketua Pemuda, Wanita dan Puteri di Umno di bahagian masing masing. Mungkin dia orang ada jawapan nya. Kalau tak tak kan lah dia orang beriya iya menjulang DSN.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.