VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Monday 1 September 2014

Ugutan Terhadap Unit Amal, Zahid Hamidi Lebih Sudu Dari Kuah


ISU PENAHANAN ANGGOTA PPS DAN "UGUTAN" TERHADAP JABATAN AMAL

Saya membaca liputan di Malaysiakini berkenaan dengan kenyataan YB Menteri 1Malaysia Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bahawa "Unit Amal PAS bakal berdepan tindakan sama" (merujuk kepada penahanan anggota PPS di Pulau Pinang).

Saya selaku Setiausaha Lajnah Undang2 & Hak Asasi Manusia (LUHAM) PAS Pusat ingin menyatakan bahawa "SELURUH PEGUAM PAS BERSEDIA UNTUK KE BALAI & MAHKAMAH BAGI MEMBELA AHLI JABATAN AMAL" jika ditahan @ ditangkap.

Tangkap dan/atau dakwalah kesemua Ahli Jabatan Amal di seluruh pelosok tanahair, biar mahkamah menentukan sama ada ia salah @ tidak di sisi undang2. Jangan YB Datuk Menteri terlebih sudu dari kuah di dalam membuat "jatuh hukum" bagi pihak Mahkamah.

Akhir kata, saya ingin mengingatkan YB Datuk bahawa negara ini mempunyai sistem perundangan dan negara ini adalah hak rakyat Malaysia secara bersama, bukan milik BN @ Menterinya sehingga boleh membuat kenyataan yang "seolah-olah" memperlihatkan kurang cerdiknya tahap pemikiran Menteri di 1Malaysia.


~ ABANG AHMAD KERDEE ABANG MASAGUS
Ajk PAS Pusat merangkap SU LUHAM

Unit amal tak pernah melakukan apa2 tugas seperti kawalan keselamatan kampung atau bandar, tak pernah melakukan operasi menangkap pendatang tanpa izin, operasi cegah jenayah,

Unit amal hanya melakukan kawalan lalulintas untuk program parti dan ceramah agama, memberi bantuan kepada mangsa bencana, bentara rumah kenduri, melakukan gotong royong.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.