VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Sunday 10 August 2014

PETRONAS! Payung Mana Payung?


Payung PETRONAS Primax 5 Percuma!!

Miliki Payung edisi terhad PERCUMA apabila anda berbelanja di stesen PETRONAS.

Dapatkan 1 cop bagi setiap RM20.00 yang dibelanjakan
Kumpulkan sehingga 10 cop dengan APPROVED Resit untuk dapatkan payung.

Tempoh PENEBUSAN 20 Julai hingga 30 September 2014.

Tau tak Petronas ada buat promosi macam nie?

Semalam kecoh di Petronas Jalan Rozhan, Alma gara-gara sekaki payung. Pada mulanya aku tak faham apa yang sampai bertegang urat antara staff dengan pelanggan, yang aku dengar "payung mana payung?"..

Jika aku seorang staff Petronas, aku tak perlu sakit kepala, stress kerja, rasa nak berhenti dan sebagainya..

Bagi aku kepada yang kata nak announcement kat media dan buat report kpdnkk, sila kan kalau tak puas hati . Ataupun terus call mesralink. Maki la sepuas hati . Sebab selalunya Syarikat Besar mereka tidak akan ambil tindakan jika bos stesen minyak komplain contoh pasal kekurangan payung. Mereka hanya ambil tindakan jika pelanggan yang komplain. So apa lagi?

Jika aku seorang seorang pelanggan Petronas, aku akan kata...

1. Petronas buat promosi tipu pelanggan. Saya tak salahkan staff-staff dan dealer stesyen minyak. Mereka boleh hantar kad-kad sampai beribu keping ke setiap stesyen tapi payung hanya ada dalam 20 units saja setiap kali hantar. Ini promosi yang paling bodoh.

2. Saya ke stesyen minyak petrronas kerana ada promosi payung, sampai masa di maklumkan oleh staff. payung dah habis stok. Ramai yang kecewa. seolah rasa ditipu. Saya tidak marah pada staff tetapi petronas bukan sebarangan syarikat, sudah tentu sebelum mengadakan satu2 promosi, kajian dibuat secara teliti.

3. Itu free payung untuk redeem. dah check banyak outlet sejak awal Ogos, tak ada stock sedangkan tawaran sampai 15/9. sepatutnya stock banyakla. takkan PETRONAS tak tahu kira berapa paying perlu daripada anggaran jualan bulanan? tolong bagi tahu mana outlet ada stock free paying.

4. Kalau payung ada 50 kaki saja, kenapa petronas buat reedem kad tu banyak2. 1 kad untuk 1 payung kan? kalau 50 payung, buatla 50 kad. Ni tak, payung 50 kaki buat kad reedem sampai 500. Memang tipu la.

5. Masalahnya dah cukup cop pun tak boleh nak redeem dgn alasan stok habis?
6. Pasal payung ni idea tu bagus. tapi waktu perlaksanaan tu tak kena. tak buat market research ka. buat time raya. konpem laa orang isi minyak banyak nak balik kampung. lagi satu kalo buat promosi make sure payung tu dah get ready. Ini tak, seminggu dapat 20, 22, 35 payung jer... 2jam dah habis customer tebus. Lepas tu yang lain datang marah2. Bukan nak cakap kurang hajar. Tapi orang yang buat promosi ni memang tak layak dan betul2 bodoh.

~Ibarat menanam tebu dipinggir bibir
~Strategi pemasaran yang gagal

15 comments:

  1. Itu pandangan 1 sudut...
    Lagi 1 sudut... Kita senang "cair" walaupun dengan payung...
    Mmg payung tu free, tp ada ke "free" dlm dunia ni??

    ReplyDelete
  2. Petronas saja buat begitu sebab nak untung lebih... saja bagi alasan stok abis... harapkan pagar...pagar makan padi...

    ReplyDelete
  3. kalut punya petronas sykt besar tapi macam haprak punya promosi.....

    ReplyDelete
  4. kesian depa punya staff nak menjawab .....siap kena maki lagi...bukan salah depa pun..ari tu pi tukar sat je dah abih

    ReplyDelete
  5. botul3... den dari jb sampai n9 pun singgah asik out of stock. kek kodai Petronas taman seremban jaya lagi best, TGHARI td den telefon kodai petronas tu, dia ckp stock x sampai tp bila balik keje ptg td singgah budak lain plak ckp stock dah habis PAGI td. Pelik, satu ckp stock lom sampai masa call tghari, yang satu lagi ckp sampai pg tadi & dah habis ditebus.. polik bonar.. skrg org tgh sibuk boikot brgan israel jgn sampai org ramai pun duk sibuk boikot minyak petronas... harga minyak sama je pun.. kalu boli minyak lain pun bukan ado bezo pun.. kereta motor xdo jln kobolakang.. sumo jln ko dopan gak kan??

    ReplyDelete
  6. stesen minyak ke lima baru aku dapat payung...puas tanya stok habis...

    ReplyDelete
  7. Dah 3 kad penuh cop..x pernah ada stok..td pegi seremban..nampak ada member cina angkut 2 kotak..bila turn kita dah abis ckp customer td tunggu dari pagi..hebat..boleh redeem sampai 2 kotak sorang..

    ReplyDelete
  8. klau ada rezeki kita,ada la tu....dsbbkn pyung...kita hilang tamadun..marah,tengking,hina,maki dan ada jgk yg mncarut di sbbkn skki payung...mana maruah kita....bnda ni trjdi dpn mta sy...slh satu stsn ptronas d trganu....sdih tgk

    ReplyDelete
  9. Tukar ke petron...petronas dah permainkan customer. Kita kalih ja...

    ReplyDelete
  10. jom2 pakat kalih ..

    ReplyDelete
  11. kita ajar dia sikit ...

    ReplyDelete
  12. petronas dah perkotak katikkan customer..

    ReplyDelete
  13. Sebab sekaki payung org kita jadi tak bertamadun...Macam dah confirm je nak pakai payung tu nak payung jenazah kita...Dunia2...

    ReplyDelete
  14. Aku telah membuat aduan kepada Petronas berkenaan penipuan promosi ini dan macam biasa jawapan yang sombong diberikan. Selepas 15/09,aku akan buat aduan di KPDNKK. Sesiapa yang rasa tertipu oleh promosi ini boleh buat aduan terus ke KPDNKK selepas 15/9. Jika niat mereka bukan untuk menipu, ini menunjukkan kakitangan bahagian promosi adalah tidak layak dan mereka patut belajar daripada SHELL macamana nak buat promosi.

    ReplyDelete
  15. Petronas memang telah memperbodohkan pelangan2. Samada mereka di bahagian penjualan Dan promosi segaja nak tipu pelangan atau memang bodoh dan takAda klu macam mana nak handle promosi. Saya akan memboikot petronas mulai sekarang!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.