VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Thursday 28 August 2014

AYUH SELAMATKAN ANAK-ANAK PALESTINE


Saya mempunyai 3 orang anak lelaki. Adam, Edris dan Nouh. Ketiga-tiganya membesar dengan baik. Saya akan berusaha sekuat tenaga saya untuk mengembirakan mereka. Saya cuba sepenuhnya untuk memenuhi keperluan pengajian mereka.

Mereka membesar dan belajar. Saya mengharapkan mereka menjadi insan-insan yang berguna kepada agama, bangsa dan negara tercinta.

Seringkali bila saya melihat anak-anak Palestine yang mati diusia anak-anak saya didada tv dan dunia internet, hati saya menjadi sayu. Saya membayangkan jika itulah anak-anak saya, pasti saya menuntut bela di atas kematian mereka.

Ada yang tercedera di mata, putus tangan malah ramai yang mati dalam keadaan yang sungguh ngeri. Sungguh sayu dan geram rasa hati. Anak-anak itu tidak berdosa.

Ada dalam kalangan mereka semestinya sudah hilang ibu bapa, datuk nenek malah hilang rakan sepermainan. Bagaimana mereka mahu membesar dan bersekolah seperti anak-anak saya. Sungguh malang nasibmu anak.

Israel merupakan kuasa yang sungguh celaka. Kezaliman mereka membunuh anak-anak Palestine bukan untuk dimaafkan. Mereka seharusnya dilaknat dan diberikan pengajaran yang setimpal.

Dalam keadaan darah dan tubuh mongel itu bergelimpangan, kita dikejutkan dengan satu pendedahan bagaimana kerajaan kita pada hari ini merupakan penyumbang kepada nafas dan dentuman bom yang meragut nyawa anak-anak kecil Palestine.

Saya kaget dan terkejut. Bagaimana negara ini yang dianggap sebagai sebuah negara yang agama rasminya adalah Islam tergamak menjadi talibarut kepada rejim yang celaka itu.

Sudahlah, hentikan lakonan wira kamu. Kononnya ke Palestine menghantar bantuan. Kamu sebenarnya punca nafas Yahudi Laknatullah itu. Hentikan perdagangan, pengimportan dan pengeksportan nafas kepada Israel itu.

Sebagai tanda marah dan solidariti kita, ayuh kita turun beramai-ramai esok di hadapan pagar MITI. Nyatakan bahawa kita tidak rela anak-anak kecil Palestine dizalimi dan di bunuh.

#PagarMiTi298 #PagarMiTi298 #PagarMiTi298 #PagarMiTi298 #PagarMiTi298 #PagarMiTi298 #PagarMiTi298 #PagarMiTi298 #PagarMiTi298 #PagarMiTi298

Tarikh : 29.8.2014 ( Jumaat)
Tempat : Masjid Wilayah Jalan Duta
Masa : Bermula sembahyang Jumaat kemudian berarak ke MITI.

Ayuh selamatkan anak anak Palestine!

Hj Osama
Penyelaras SAMM Kelantan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.