VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Friday 2 May 2014

Selamatkan Parlimen Bayan Baru Dari Diruntuhkan Oleh UMNO-BN


Berikutan PC yang dibuat oleh Yb
Dato Hj Mohd Rashid sebentar tadi, ingin ditegaskan di sini, bahawa “alasan” yang diberi kononnya Yb Sim perlu memberi tumpuan di pusat adalah tidak bertetapan.

Berikut merupakan sebab2nya :

1.) Ramai pemimpin di pusat juga merupakan Ketua Cabang, ini termasuklah Datin Sri Wan Azizah (Presiden) yang merupakan Ketua Cabang Permatang Pauh, Yb Fuziah Salleh (Naib Presiden) merupakan Ketua Cabang Kuantan, Yb Tian Chua (Naib Presiden) adalah ketua Cabang Batu, Yb Nurul Izzah (Naib Presiden) juga Ketua Cabang Lembah Pantai.

2.) Yb Sim selaku Ahli Parlimen Bayan Baru, beliau dipilih oleh pengundi2 di Bayan Baru, oleh demikian adalah menjadi tanggungjawab beliau untuk memastikan Cabang Bayan Baru sentiasa mantap untuk menyaingi UMNO-BN.

3.) Track-record cemerlang yang ditunjukkan oleh Cabang Bayan Baru dibawah bimbingan Yb Sim yang memenangkan 1 Parlimen 3 DUN dengan majoriti undi yang 3 kali ganda drpd tahun 2008.

4.) Yb Dato Hj Mohd Rashid merupakan TKM PP, ADUN Pantai Jerejak, Ahli Biro Politik MPN dan juga memegang banyak jawatan dalam agensi kerajaan. Atas prinsip “pengkongsian kuasa”, sepatutnya Yb Rashid tidak perlu tanding Ketua Cabang, kerana portfolio Yb Sim hanya merupakan seorang Ahli Parlimen pihak pembangkang. 

5.) Yb Rashid perlu memberi tumpuan dan khusus dalam urusan ADUN Pantai Jerejak, dan memastikan bahawa DUN ini kekal milik PKR pada PRU akan datang.Kepada ahli-ahli PKR Bayan Baru, penilaian yang menyeluruh perlu dibuat dalam memilih Ketua Cabang, kerana ini akan mempengaruhi keputusan PRU akan datang.

Tidak senang untuk mendirikan kubu kuat PKR di Bayan Baru, sudah tentu kita tidak ingin kubu kuat ini diruntuhkan oleh UMNO-BN. Dan untuk mempertahankan Kubu Kuat ini, pemimpin muda dan berkaliber seperti Yb Sim perlulah dikekalkan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.