VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Tuesday 14 January 2014

Rahsia di Sebalik Kangkung Selepas PM Umunkan Harganya Turun


Kenapa kangkung?
Apa yang lebihnya kangkung?
Mari kita telusuri tumbuhan hebat ini!

Kangkung atau nama saintipiknya Kangunese Kongese adalah tumbuhan ulam yang mudah dijumpai di kawasan2 berair seperti tepi longkang, paya2 dan kolam rawatan air. Berbatang lembut dan berwarna hijau.

Selalunya ia dimakan sebagai sayuran dan ulaman dalam juadah harian.
Tetapi ada lagi kehebatan tumbuhan ini.

Pada akarnya terdapat sejenis bahan bakar yang mesra alam. Minyak hasil ekstrak akarnya mampu menggerakkan kereta sejauh 500km bagi setiap titik jika dicampurkan dengan 100liter ron97.

Pada batangnya juga terdapat komponen super karbohidrat yang mampu mengenyangkan seorang dewasa hanya dengan satu gigitan. Dikatakan roti lembas buatan elf lord of the rings menggunakan bahan yang sama.

Pada hujung pucuknya pula terdapat chloroplast istimewa yang mampu menukarkan cahaya matahari kepada aurum (emas). Penemuan terbaru ini dikatakan mampu menjadikan kangkung sebagai matawang menggantikan sistem wang kertas dan juga dinar emas. Wow!

Kerana itulah penurunan harga kangkung sebenarnya adalah rahmat dan usaha kerajaan menurunkan harga kangkung harus dipuji dan dipuja. Lebih afdhal jika disembah.

Akhir kata, majulah kangkung untuk negara.

Aku ucapkan sekangkung tahniah kepada Najib Razak PM Kangkung (yang berjuang menurunkan harga kangkung)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.