VOTE ONLINE PASCA PRU15:
"Setujukah anda Harga Barangan dan Perkhidmatan di Turunkan?" Jika setuju sila klik vote "Follow" di bawah.

Blogger Kool

Sunday 29 November 2015

Punca Sebenar Penjaja Pisang di Pasar Bukit Mertajam Diperlakukan Seperti Ini


Tindakan ke atas 1 penjaja tanpa kebenaran telah diambil dengan tindakan rampasan barangan perniagaan seperti buah buahan, meja dan peralatan perniagaan. Tindakan adalah di bawah Undang-Undang Kecil Penjaja MPSP 1995.

Penjaja ini degil dan tidak mahu menyimpan barang niaga walaupun telah diminta untuk berbuat demikian oleh anggota penguatkuasa / ML Pelesenan. Sebelum ni pun dah kena beberapa kali, tapi masih tak berganjak.Penjaja lain seperti penjaja buah di kanan jalan dan penjaja ikan di telah menyimpan barang niaga setelah diminta berbuat demikian oleh anggota penguatkuasa / ML Pelesenan. Tindakan rampasan telah dijalankan.

Lokasi perniagaan : Di hadapan Hotel Kim Sun, Jalan Bunga Raya, BM.

Tindakan penguatkuasaan rampasan penjaja di Jalan Bunga Raya ini adalah rutin Direktorat Penguatkuasaan / Jabatan Pelesenan sejak hampir 2 bulan yang lalu.

Tiap-tiap bulan Jab Pelesenan buat interview dan offer tapk, tapi depa tak mai interview.

Tiada bilangan yang tepat penjaja haram di Jalan Bunga Raya BM kerana bilangan penjaja yang menjaja tidak menentu. Kebiasaannya bilangan penjaja adalah seperti berikut :-
2 penjaja buah (Melayu)
3 penjaja ikan (Melayu)
2 penjaja ikan (Cina)
1 penjaja nasi lemak / kuih (Melayu)

posted from Bloggeroid

1 comment:

  1. Ada penyelesaian terbaik......penguatkuasaan dapat dilaksanakan dan peniaga dapat terus mencari rezeki....fikirkanlah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERINGATAN

Tulislah apa2 yang Hangpa nak tulis. Tapi jangan tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku dikenakan tindakan undang-undang. Aku tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang Hangpa tulis dan penulisan Hangpa tidak mewakili pandangan aku.